שיווק ופרסום בדיגיטל

עולם השיווק הדיגיטלי מציע פתרונות רבים ומגוונים לבתי עסק, ומאפשר להם להגיע אל קהלים מדויקים ומפולחים בצורה אפקטיבית מאוד. לרשות מפרסמים עומדים מגוון ערוצי פרסום, בכולם מתאפשרת הגדרה, הטמעה, מדידה וניטור של ביצועי הקמפיינים השונים, תוך שימור היכולת לבצע את ההתאמות הנדרשות, כדי למקסם את ביצועי הקמפיין.

במאמר הזה ננסה לסקור שלושה מתוך פלטפורמות הפרסום האלו, ונסביר מהם היתרונות העיקריים הגלומים בשימוש בהם.

ויז׳ן סטודיו בניית אתרים

נתחיל עם פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק הוא אחד מן הערוצים האפקטיביים ביותר, שמאפשר להגיע אל קהלים חדשים וממוקדים. הסיבה לכך היא שהרשת החברתית הגדולה בעולם מאפשרת למפרסמים להגדיר בצורה מדויקת את קהל היעד אליו הם מעוניינים לייעד את מודעות הפרסום, תוך שימוש בנתונים כמו מגדר, גיל, תחומי עניין, איזור מחיה גאוגרפי, השתייכות לקבוצות, רמת הפעילות שלהם ברשת וגם הסיכוי שיבחרו להקליק על מודעה ולמסור את הפרטים האישיים שלהם בדף הנחיתה המיועד.

הפרסום בפייסבוק מספק יתרון נוסף למפרסמים העושים בו שימוש: הם יכולים, בצורה קלה ופשוטה, לבנות קהלי יעד דומים במאפיינים שלהם לקהלי יעד שמולם עבדו הקמפיינים טוב בעבר.

כמו כן, הפרסום בפייסבוק מאפשר למפרסמים להגיע אל קהל היעד גם כאשר זה לא מחפש אותם בצורה ישירה, או שאינו מודע כלל לפתרון שהם מסוגלים לספק.

מתי הפרסום בפייסבוק פחות יתאים לבעל עסק? בעיקר כאשר הוא מספק שירותי חירום, שבהם היוזמה הראשונית מתבצעת על ידי הלקוח.

לפרסום בפייסבוק יכולות להיות מטרות שונות. המפרסם יכול לבחור להגדיל את מספר העוקבים אחר הדף העסקי שלו, לשכנע גולשים להקליק על מודעת הפרסום ולעבור לאתר חיצוני, להשאיר פרטים בדף נחיתה או בטופס לידים, לבצע רכישות בחנות אינטרנטית של המותג ועוד.

שיטות התמחור משתנות גם הן עם בחירת מטרת הקמפיין והמפרסמים יכולים לשלם פר הקלקה של גולש או פר אלף חשיפות.

ויז׳ן סטודיו בניית אתרים
ויז׳ן סטודיו בניית אתרים

פרסום באינסטגרם

אינסטגרם הינה רשת חברתית מבוססת ויזואליזציה, וככזו, היא מרתקת משתמשים שונים מרחבי העולם, ומתאימה במיוחד לפרסום מוצרים מעולם האסתטיקה, הלייפסטייל הפנאי ועוד. הפרסום באינסטגרם מושפע, בין היתר, ממספר העוקבים ואיכות העוקבים אחר משפיענים שונים.
אינסטגרם נקנתה לפני מספר שנים על ידי פייסבוק, ולכן האינטגרציה הושלמה גם במערכות הפרסום. למעשה, כאשר מפרסם עושה שימוש בדף פייסבוק על מנת לפרסם מוצרים או שירותים, הוא יכול לקבוע כי גם קהל העוקבים של המותג באינסטגרם או קהל יעד אחר שיוגדר, יחשף לתוכן השיווקי בהתאמה.

פרסום בגוגל ADS

הפרסום בגוגל הוא אולי אחד מאפיקי הפרסום האפקטיביים ביותר. הסיבה לכך, היא שהפרסום בגוגל מיועד מראש עבור גולשים שמחפשים את המוצר או השירות של בית העסק, ומוצג לגולשים בדיוק בזמן שהם קשובים לקבלת מסרים שיווקיים.

הפרסום בגוגל מאפשר להגדיר סוגי התאמות שונים לביטוי החיפוש שמבצעים הגולשים, כך שההתאמה תהיה רחבה או מדויקת יותר על פי הצורך. הוא מאפשר למפרסמים לשלוט בקצב זרימת הגולשים לאתר, להשות את הקמפיין ולהחזירו לשימוש בהתאם לצורך.

שימוש בשירות גוגל אדס מאפשר לעסקים להיות מוצגים במקומות גבוהים בדפי תוצאות החיפוש, מעל התוצאות האורגניות, וכן לייצר הישגים משמעותיים גם אם לאתר שלהם עדיין אין את הסמכות הנדרשת כדי להופיע בתוצאות החיפוש בצורה טבעית. כמו כן, הפרסום בגוגל הוא מיידי. מרגע הגדרת המודעה ובחירת ביטויי המפתח, הפרסום יכול להתחיל כבר כעבור מספר דקות, בהתאם לחיפושים שמבצעים גולשים במנוע החיפוש. זאת, בניגוד לקידום האורגני, שהינו תהליך שנדרש עבורו זמן רב, ניסוי וטעיה, ואשר בו לא מובטחות התוצאות גם כעבור פרק זמן ממושך.

הפרסום בגוגל כולל גם לא מעט אתגרים, שכן הוא נחשב ליקר ביחס לפרסום בפלטפורמות אחרות (בין היתר בגלל רמת הבשלות של הגולש), ומתאים פחות כאשר המרווחים בעסק אינם מאפשרים יצירת תנועה איכותית רווחית של גולשים.

ויז׳ן סטודיו בניית אתרים

לסיכום
באמצעות שיווק דיגיטלי יכולים מפרסמים להגיע אל קהל היעד שלהם בשיטות רבות ומגוונות, ולנצל את היתרונות שטמונים בפלטפורמות הפרסום השונות. לכל ערוץ פרסום ישנם היתרונות הייחודיים לו, את קהל היעד שעושה בו שימוש, ואת היכול להפוך גולשים ללקוחות משלמים.

רוצים לפרסם בדיגיטל? כדאי יהיה מאוד שתבינו בראש ובראשונה אילו מן ערוצי הפרסום יוכלו לספק לכם את הערך המוסף הגבוה ביותר.

אז מה היה לנו במאמר זה :

זמינים גם בוואצאפ
Scan the code